3 צורות של הפרעות אכילה מרכזיות הן אנורקסיה נרבוזה, בולימיה נרבוזה והפרעת אכילה התקפית (BED)- הפרעה המתייחסת לתכיפות גבוהה של אכילה התקפית אך ללא שימוש בדפוסי התנהגות של הקאה או משלשלים כדרך לא לעלות במשקל. המאפיין המרכזי בכל הפרעות האכילה הוא עיסוק באכילה , במשקל בדימוי גוף כדרך התמודדות עם קשיים רגשיים.
לדיאטנים הקליניים תפקיד חיוני ומשמעותי בטיפול בהפרעות אכילה, ומומלץ לכלול טיפול זה בכל תוכנית טיפולית רב צוותית. הטיפול כולל הערכת מצבו התזונתי של המטופל, טיפול במצב התזונתי ע"י הקניית הרגלי אכילה מאוזנים, בניית תפריט אישי תוך התייחסות להעדפות ואורח חיים של המטופל, יעוץ לגבי תוספי תזונה במידת הצורך, ומעקב צמוד. בנוסף, הטיפול כולל זיהוי ולמידה של הרגלי ודפוסי אכילה, עצירת התנהגויות אימפולסיביות ולמידת התמודדות נכונה בזמן התקף , שינוי הדימוי העצמי, פיתוח יכולות התמודדות שלא דרך האוכל, והגברת תחושת מסוגלות.

הפרעות אכילה

מצאנו 3 מטפלים

ענת לויתן • דיאטנית קלינית ברמת השרוןתל אביב


מאמינה כי שינוי קטן מוביל להבדל גדול. כל אחד יכול לעשות שינוי קטן בחייו שיביא להבדל גדול בבריאותו, בהרגשתו ובאורח חייו

הילה רוזנברג • דיאטנית קלינית בתל אביבתל אביב


טיפול בהשמנה ועודף משקל, שינוי הרגלים ואורח חיים בריא, הפרעות אכילה והתמודדות עם אכילה רגשית. בעבודתי אני משלבת בין כלים פרקטיים לתזונה נכונה לבין כלים לשינוי התנהגות.

הילה רוזנברג • דיאטנית קלינית בראשון לציוןראשון לציון והסביבה


טיפול בהשמנה ועודף משקל, שינוי הרגלים, הפרעות אכילה והתמודדות עם אכילה רגשית. בעבודתי, אני משלבת בין כלים פרקטיים לתזונה נכונה לבין כלים לשינוי התנהגות.